AktualnościCzytam z klasą – Lekturki spod chmurki

III moduł zrealizowany! Projekt zakończony!

Uczniowie klasy Ib zakończyli III moduł Projektu Lekturki spod chmurki – BĄDŹ DOBRY DLA ROŚLIN  Inspiracją do naszych działań była książka Petera Wohlebena “O czym szumią drzewa”, która stała się fundamentem wielu fascynujących, kreatywnych oraz edukacyjnych aktywności dotyczących drzew. W trakcie projektu uczniowie podjęli szeroki wachlarz pełnych inwencji działań, które pobudzały ich wyobraźnię i kreatywność: – Skoro drzewa bohaterem, to może LEKTURA NA GAŁĘZI? – dzieci stworzyły interaktywną książkę zawierającą ciekawostki, informacje na temat drzew, ich gatunków, rodzajów, budowie oraz roli w ekosystemie. Każda gałąź lekturowa wzbogacona była ilustracjami i faktami, które uczniowie zdobywali podczas lekcji, czytania lektury, oglądania filmów, prezentacji i zajęć terenowych. – Pierwszoklasiści wykonali makietę drzewa z darów lasu, umieszczając w odpowiednich miejscach figurki leśnych zwierząt. To zadanie nie tylko pobudziło ich wyobraźnię, ale także nauczyło, jak różnorodne i złożone jest życie w lesie. – Z wielkim zaangażowaniem powstały drzewa – witraże z żywych kwiatów i naturalnych materiałów. Dzieci z entuzjazmem przystąpiły do ich tworzenia. Te piękne kompozycje stały się ozdobą naszej klasy. – Uczniowie stworzyli przepiękne drzewka szczęścia z drutu i koralików, co pozwoliło im rozwijać zdolności manualne i wyobraźnię. – Wiele wysiłku uczniowie włożyli w przedstawienie drzew w różnych porach roku. W grupach wykonali prace plastyczne, używając różnorodnych technik, co pozwoliło im na pełne wyrażenie swojej kreatywności i lepsze zrozumienie cyklu życia drzew. – Kolejnym etapem projektu było zasianie kwietnej łąki. Dzieci z entuzjazmem siały nasiona, ucząc się przy tym, jak ważna jest bioróżnorodność i jakie korzyści płyną z posiadania kwietnej łąki w naszym otoczeniu. – Wspólnie stworzyliśmy rysowany kodeks przyjaciela drzew. Każde dziecko miało okazję stworzyć swoją część, promując w ten sposób szacunek i troskę o rośliny. Kodeks ten zawierał zasady, jak dbać o drzewa oraz inne rośliny. – Z okazji Dnia Ziemi, uczniowie wzięli udział w ekologicznej grze terenowej, która nie tylko bawiła, ale również edukowała. Jednym z najważniejszych zadań było sadzenie roślin w szkolnym ogródku, co pozwoliło dzieciom bezpośrednio przyczynić się do zazielenienia naszej szkoły. – Uczniowie wykazali się pomysłowością, tworząc urocze doniczki z recyklingowych butelek w kształcie kotów. To zadanie nauczyło ich, jak ważne jest ponowne wykorzystanie materiałów oraz jak kreatywnie można podejść do ochrony środowiska. – Na zakończenie modułu odbyliśmy całodniową wycieczkę do lasu. Uczniowie mieli okazję bezpośrednio obcować z przyrodą, obserwować drzewa i zwierzęta w ich naturalnym środowisku oraz zyskać praktyczne doświadczenia, które wzbogaciły ich wiedzę teoretyczną.

Realizacja III modułu przyniosła uczniom wiele korzyści edukacyjnych, rozwijając ich wiedzę przyrodniczą, umiejętności pracy w zespole, grupach oraz świadomość ekologiczną. Nasza tegoroczna przygoda z Projektem Lekturki spod chmurki dobiegła końca, z niecierpliwością czekamy na temat przewodni kolejnej, przyszłorocznej edycji. Link do galerii zdjęć – https://tiny.pl/d5cxp