ŚwietlicaZabawa sztukąZabawy sztuką

Zadanie 2 – Op art

Zabawa sztuką – zadanie projektowe nr 22.

Dzieci z 3 grupy świetlicy tworzyły op-art, inspirując się abstrakcyjnymi wzorami i technikami sztuki optycznej. Rozpoczęły od eksploracji prostych wzorów geometrycznych, takich jak linie, kratki i koła. Następnie, za pomocą różnych technik, takich jak kontrastujące kolory, powtarzające się wzory i złudzenia optyczne, stworzyły wrażenie ruchu, głębi i iluzji przestrzeni na płaskiej powierzchni. Poprzez kombinowanie kształtów, kolorów i form, dzieci rozwijały swoją wyobraźnię oraz umiejętność manipulowania wrażeniami wizualnymi. Tworzenie op-art na świetlicy było nie tylko zabawą, ale także sposobem na eksplorację różnych technik artystycznych i rozwijanie wrażliwości na detale i proporcje.

Tworząc własne abstrakcyjne dzieło dzieci dowiedziały się wielu ciekawostek na temat Op-artu: optical art inaczej nazywanego wizualizmem. Sztuka nie zawsze musi oddziaływać na emocje oraz intelekt odbiorcy. Niekiedy oddziałuje na oko widza. Zapoznaliśmy się z kilkoma przykładami op-artu w modzie, sztuce użytkowej, grafice, malarstwie.

Anna Margielewska