AktualnościeTwinningNauczanie_1-3

Projekt eTwinning “The Green Energy Savers” realizowany w klasie 1 b

W roku szkolnym 2022/2023 klasa 1b realizuje międzynarodowy projekt eTwinning “The Green Energy Savers”. W skład grupy projektowej wchodzą uczniowie z 4 krajów: Litwy, Estonii, Grecji i Polski.

Czym jest eTwinning?

eTwinning to nazwa jednego z programów Unii Europejskiej.  Jego celem jest umożliwienie zdalnego – czyli internetowego kontaktu między szkołami z wielu państw europejskich (także spoza UE), aby nauczyciele i uczniowie realizowali międzynarodowe projekty edukacyjne.

Projekt “The Green Energy Savers” porusza ważne społecznie tematy oraz doskonale wpisuje się w cele i zadania stawiane przed szkołą. Przede wszystkim pomaga zrozumieć otaczający nas świat, kształtuje wrażliwość ekologiczną i zachęca do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody. Ponadto  tłumaczy, czym są odnawialne źródła energii oraz jak pozyskiwać i wykorzystywać energię elektryczną w ekologiczny sposób. Temat projektu realizowanego w klasie 1b jest niezwykle aktualny, szczególnie w kontekście postępującego globalnego ocieplenia.

Projekt związany jest z odnawialnymi źródłami energii oraz tym, jak korzystać z energii elektrycznej w sposób przyjazny dla środowiska. Uczniowie realizując zadania projektowe dowiedzą się o zagrożeniach wynikających ze spalania i wspólnie znajdą rozwiązania, takie jak korzystanie z energii odnawialnej i oszczędzanie energii w szkole i w swoich domach.

Projekt przewiduje szereg działań. Dotychczas udało nam się zrealizować następujące zadania projektowe:

  1. Ekologiczna gra – escape room “Ratunek dla Ziemi”: uczniowie w grze escape room zmierzyli się z wyzwaniem uratowania naszej planety od zniszczenia.
  2. „W krainie Ekolandii”: uczestnicy projektu konstruowali w grupach zadaniowych własne gry planszowe.
  3. „Kraina Tauronka”: na edukacyjnej platformie online uczniowie zdobywali wiedzę o energii elektrycznej oraz „zbierali zieloną energię” w grze edukacyjnej o prądzie.
  4. EkoEksperymentarium: dzieci uczestniczyły w cyklu ekozajęć, podczas których odwiedzały pokoje ekozagadek związane z energią i zasobami, recyklingiem, dbaniem o wodę oraz śladem węglowym.

Przed nami następne zadania projektowe oraz wirtualne spotkanie z uczniami szkół partnerskich. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyzwania.

wych. Monika Imos