AktualnościCzytam z klasą – Lekturki spod chmurkiNauczanie_1-3

Lekturki spod chmurki – II moduł zakończony!

Uczniowie klasy 1b zakończyli realizację II Modułu Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” zatytułowanego „Mała chmurka w krainie śniegu”.

Wybraliśmy lekturę: „Zaczarowana zagroda”, autorstwa Aliny Centkiewicz i Czesława Centkiewicza. Zmieniliśmy klasę w zimową krainę, a pingwiny, bałwany, zimowe drzewa i krajobrazy wkradły się do naszej sali. Omawianiu lektury towarzyszyła nam gra planszowa – Wokół Antarktydy – z różnorodnymi zadaniami do lektury, min. rysowanie historyjki obrazkowej do lektury, układanie jej według zdarzeń w lekturze, narysowanie w grupach ilustracji zaczarowanej zagrody, kodowanie zimowych obrazków oraz obrazków z pingwinami, kolorowanie w grupach pingwinów XXL.

W sali zorganizowaliśmy wystawkę na temat czytanej lektury. Wykonaliśmy również plakat zachęcający do czytania „Zaczarowanej zagrody”. Wspólnie przygotowaliśmy również Lapbook o Antarktydzie, pingwinach i „Zaczarowanej zagrodzie”. Podczas omawiania lektury obejrzeliśmy piękne filmy, prezentacje o Antarktydzie oraz pingwinach. Uzupełniliśmy lekturniki, których karty wzbogaciliśmy o nowe pomysły, m.in. zimowe wykreślanki, krzyżówki, ciekawostki o pingwinach oraz o lodowym kontynencie. Powstały także piękne prace zimowe z Elegancikiem w roli głównej. Uczniowie współpracowali w grupach przy wykonaniu lodowej zagrody z pudełek, stworzyli pingwinki używając różnorodnych odpadów segregowanych, które nadają się do recyklingu. Lodowe zagrody powstały również z kostek lodu, a w nich zamieszkały pingwiny wykonane według pomysłu dzieci z plasteliny.

Wysłuchaliśmy opowiadania „Mała chmurka w krainie śniegu”, z jej przygód dowiedzieliśmy się, czym jest recykling oraz co wpływa na ocieplenie klimatu, a co za tym idzie – topnienie lodowców. Obejrzeliśmy film edukacyjny o efekcie cieplarnianym oraz o potężnych pękających lodowcach. Po obejrzeniu filmu „Segregujemy odpady, to się opłaca nam wszystkim” przeprowadziliśmy pogadankę zachęcającą do dbania o środowisko. Wykonaliśmy również indywidualnie plakaty – Jak dbać o zdrowie naszej planety – Ziemi?

Oczywiście nie zabrakło zabaw na śniegu. Korzystając z uroków tegorocznej, pięknej, śnieżnej zimy ulepiliśmy kilka bałwanów, wspaniale się przy tym bawiąc. Każdy mógł indywidualnie przeprowadzić zabawy badawcze śniegu, przy pomocy lupy zaobserwować właściwości śniegu, a także była okazja posmakować i dotykać śnieżny puch. W klasie wykonywaliśmy również badania lodu. Zwieńczeniem modułowych działań było wykonanie „EKO bałwanka” z materiałów recyklingowych oraz stworzenie swojej własnej krainy niepowtarzalnych bałwanków.

Przeróżne formy twórczego działania udowodniły, że czytanie i omawianie lektur szkolnych wcale nie musi być nudne.   Z niecierpliwością czekamy na nowe wyzwania w module III!

Anna Margielewska

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Pobierz [830.13 KB]

0
0